Κορωνοϊός: Οι πολύτιμοι σύμμαχοι σου!

Κορωνοϊός: Οι πολύτιμοι σύμμαχοι σου!

 

 

Σήμερα, οι περισσότεροι από εμάς γνωρίζουμε για τα προβιοτικά, δηλαδή τα βακτήρια που προσφέρουν οφέλη στην υγεία μας. Οι μικροοργανισμοί αυτοί βρίσκονται σήμερα σε διάφορα τρόφιμα στα ράφια των σούπερ-μάρκετ, καθώς και σε συμπληρώματα διατροφής τα οποία χορηγούνται σε μορφή κάψουλας, γιαουρτιού ή ροφημάτων.

Η δράση των βακτηρίων

Σε μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε αποδείχθηκε ότι άτομα που νοσούσαν με COVID-19 και έλαβαν ένα συγκεκριμένο συνδυασμό τεσσάρων προβιοτικών ανάρρωσαν γρηγορότερα σε σύγκριση με εκείνους που έλαβαν εικονικό φάρμακο. Επιπλέον, παρουσίασαν και περισσότερες αποκρίσεις αντισωμάτων σε σύγκριση με την ομάδα εικονικού φαρμάκου. Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη δρα Κριστίνα Μένι του Τμήματος Γενετικής Επιδημιολογίας του Βασιλικού Κολλεγίου (King's) του Λονδίνου, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο βρετανικό ιατρικό περιοδικό «BMJ Nutrition Prevention & Health», ανέλυσαν στοιχεία για 372.270 ανθρώπους, από τους οποίους οι 175.652 έπαιρναν τακτικά διάφορα συμπληρώματα διατροφής, ενώ οι 23.521 διαγνώστηκαν με κορονοϊό. Άλλες θετικές επιδράσεις των προβιοτικών ήταν τα λιγότερα συμπτώματα και το μικρότερο ιικό φορτίο 15 ημέρες μετά την αρχική τους μόλυνση σε σύγκριση με τα άτομα που έπαιρναν εικονικό φάρμακο. Τα ενθαρρυντικά αυτά ευρήματα είναι και ορισμένα από τα πρώτα που αποδεικνύουν ότι τα προβιοτικά ενισχύουν ουσιαστικά το ανοσοποιητικό σύστημα στη μάχη με τον κορωνοϊό. Μάλιστα, οι συγγραφείς της έρευνας σημειώνουν ότι τα προβιοτικά συμπληρώματα θα μπορούσαν να συμβάλουν στην ταχύτερη ανάρρωση.

Πώς εξηγούνται όμως αυτά τα θετικά αποτελέσματα;

Φαίνεται πως οι ανοσολόγοι έχουν μια απάντηση, καθώς έχουν επισημάνει την ιδέα ενός ανοσοποιητικού άξονα εντέρου-πνεύμονα. Σύμφωνα με αυτή, τα κύτταρα του ανοσοποιητικού που εκτίθενται στα προβιοτικά του εντέρου, θα μπορούσαν να ενεργοποιηθούν από αυτά τα βακτήρια και στη συνέχεια να ταξιδέψουν στον πνεύμονα μετά τη μόλυνση. Στην λοίμωξη COVID-19, αυτά είναι τα Β κύτταρα—τα λευκά αιμοσφαίρια που παράγουν αντισώματα.

Η ιδανική διατροφή

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, μέχρι να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα σχετικά με τη δράση των προβιοτικών, η καλύτερη συνήθεια που μπορείτε να εφαρμόσετε στη διατροφή σας είναι είναι να καταναλώνετε πολλά φρούτα και λαχανικά. Σύμφωνα με πλούσιο ερευνητικό υλικό, μια διατροφή πλούσια σε φυτικές ίνες θωρακίζει από τη σοβαρή νόσηση, αλλά και ενεργοποιεί τα βακτήρια του εντέρου ενισχύοντας τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος αλλά και στην ανοσοαπόκριση μετά τον εμβολιασμό.

 

Εμείς λοιπόν σας προτείνουμε:

  •  Πρέπει καθημερινά να καταναλώνουμε 5 μερίδες φρούτα και λαχανικά. Αυτό γίνεται εύκολα αν συνοδεύσετε το φαγητό σας με σαλατικά και φάτε και 2-3 φρούτα καθημερινα.
  • Καταναλώστε τροφές πλούσιες σε αντιοξειδωτικά συστατικά όπως είναι η Βιτ. Γ, το σελήνιο, οι πολυφαινόλες κ.ά. αποτελούν ισχυρούς συμμάχους στην καλύτερη λειτουργία του ανοσοποιητικού. Τροφές πλούσιες σε Βιτ. Γ είναι όλα τα εσπεριδοειδή, οι φράουλες, τα ακτινίδια τα μούρα, οι πιπεριές κ.ά. Τροφές πλούσιες σε σελήνιο είναι τα brazil nuts, οι σαρδέλλες, ο τόνος, το χοιρινό και το βοδινό κρέας. Τροφές πλούσιες σε πολυφαινόλες είναι τα μήλα, το πράσινο τσάι, τα σταφύλια κ.ά.
  • Φάτε όσο πιο φρέσκα τρόφιμα γίνεται. Σημειώνουμε ότι τα κατεψυγμένα λαχανικά διατηρούν όλες τους τις βιταμίνες.
  • Η βρώμη, είναι πλούσια σε β-γλυκάνη , που ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και η οποία μπορεί να καταναλωθεί για πρόγευμα ή δείπνο με γάλα ή γιαούρτι ή να προστεθεί σε διάφορα smoothies.
  • Καταναλώστε τροφές πλούσιες σε προβιοτικά όπως το άπαχο αιγινό κεφίρ ή το αιράνι, το χωριάτικο γιαούρτι ενισχύουν το ανοσοποιητικό μέσω των ωφέλιμων βακτηρίων που περιέχουν.
  • Καταναλώστε τροφές πλούσιες σε ω-3 λιπαρά οξέα π.χ. λιπαρά ψάρια όπως σαρδέλλες, σκουμπρί, σολομός, φαγκρί, λαβράκι) και ξηροί καρποί και σπόροι βοηθούν στην τόνωση του οργανισμού, στην καλή λειτουργία του εγκεφάλου, της καρδιάς και βελτιώνουν τη διάθεση
  • Καταναλώστε τροφές πλούσιες σε βιτ. Δ π.χ. λιπαρά ψάρια, κρόκος αυγού, γάλα φαίνεται να βοηθούν στην καταπολέμηση των ιώσεων. Μία μελέτη του 2017 (με δείγμα 11.000 ανθρώπους) έδειξε ότι η καθημερινή πρόσληψη 800 IU (διεθνών μονάδων) βιταμίνης Δ μειώνει τις πιθανότητες προσβολής από αναπνευστική ίωση κατά 50%.
  • Διάφορα βότανα που φαίνεται να έχουν ευεργετική δράση είναι το φασκόμηλο που θεωρείται το ‘βότανο της μακροζωίας’,, το τσάι του βουνού και το πράσινο τσάι που βοηθούν στην αντιμετώπιση των ιώσεων και των κρυολογημάτων.
  • Επίσης, πιείτε 8 ποτήρια νερό. Ενυδατώνεστε επαρκώς με τουλάχιστον 2 με 2 ½ λίτρα υγρά ημερησίως κατά προτίμηση σε χλιαρή θερμοκρασία, όχι παγωμένα.
  • Μειώστε τη ζάχαρη , παχαίνει και βυθίζει το ανοσοποιητικό σε λήθραγο.

Σήμερα, είναι πλέον προφανές ότι η COVID-19 κατά πάσα πιθανότητα θα συνεχίσει να κυκλοφορεί παγκοσμίως τα επόμενα χρόνια, επομένως τα προβιοτικά θα μπορούσαν να αποτελέσουν ένα όπλο για τον περιορισμό της.

← Previous Next →

Πρόσφατα άρθρα

  • Ceramides: το skincare συστατικό που βοηθά την επιδερμίδα να διατηρεί την ισορροπία της
    Ceramides: το skincare συστατικό που βοηθά την επιδερμίδα να διατηρεί την ισορροπία της
    Τα ceramides είναι από τα πιο δημοφιλή συστατικά στο skincare και όχι τυχαία. Αποτελούν φυσικό μέρος της επιδερμίδας και βοηθούν στη διατήρηση της υγρασίας και της ισορροπίας του δέρματος. Ανακάλυψε γιατί τα συναντάμε όλο και πιο συχνά σε κρέμες, serum και προϊόντα περιποίησης.
    Read more »
  • Προβιοτικά: γιατί τα ακούμε όλο και περισσότερο;
    Προβιοτικά: γιατί τα ακούμε όλο και περισσότερο;

    Τα προβιοτικά έχουν γίνει ένα από τα πιο δημοφιλή θέματα στον χώρο της ευεξίας. Τι είναι όμως, πού βρίσκονται και γιατί τα ακούμε όλο και περισσότερο; Ανακάλυψε όλα όσα αξίζει να γνωρίζεις για τα προβιοτικά και τον ρόλο τους στην καθημερινότητα.

    Read more »
  • Το σώμα σου σου δείχνει περισσότερα απ’ όσα νομίζεις
    Το σώμα σου σου δείχνει περισσότερα απ’ όσα νομίζεις

    Το σώμα μας στέλνει καθημερινά μικρά σημάδια που συχνά αγνοούμε. Η κόπωση, η μειωμένη ενέργεια, η ξηρότητα του δέρματος ή η κακή ποιότητα ύπνου μπορεί να δείχνουν ότι χρειάζεται περισσότερη φροντίδα. Ανακάλυψε πώς να ακούς καλύτερα τις ανάγκες του οργανισμού σου.

    Read more »
  • Skin barrier: γιατί το ακούμε όλο και περισσότερο;
    Skin barrier: γιατί το ακούμε όλο και περισσότερο;

    Το skin barrier είναι το φυσικό προστατευτικό στρώμα της επιδερμίδας και παίζει σημαντικό ρόλο στην ενυδάτωση και την ισορροπία του δέρματος. Δες γιατί το ακούμε όλο και περισσότερο, ποια σημάδια δείχνουν ότι έχει επηρεαστεί και πώς μπορείς να το υποστηρίξεις σωστά.

    Read more »